آموزش خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس

در این مقاله یاد میگیرید چطور در صرافی بایننس اکانت بسازید و چطور بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید.

binance

همان طور که احتمالا میدونید صرافی بایننس بزرگترین صرافی در زمینه خرید و فروش ارز های دیجیتال در دنیاست که برای ایرانیها باز هست و البته به تازگی از اونجایی که این شرکت چینی به خاطر قوانین چین در خصوص رمز ارز ها سرور هاشو از چین خارج کرده و دفترش هم هم اینک در تایوان می باشد، خرید و فروش در این صرافی برای ما کمی محدود شده و بهتر است احتیاطا برای خرید و فروش برای از وی پــی ان استفاده نمایید . با این حال فعلا بهترین پلتفورم برای این کار است.

مرحله نخست : ثبت نام در بایننس

۱- فیلتر شکن یا وی پی ان خود را فعال کنید. ( جالبه که آیپی آمریکا هم نمیتونه از اپ استفاده کنه پس از سرور های آمریکا استفاده نکنید . )

۲ – از طریق زیر وارد وبسایت بایننس شوید: ( ممکن است بدلیل در دسترس نبودن لینک زیر بدون وی پی ان ، لینک را خط خورده ببینید . ایرادی ندارد روی آن کلیک کنید اگر باز نشد فیلتر شکن را مجددا استارت کنید )
https://www.binance.com/en/register?ref=22159399

۳ – فرم ثبت نام را پر کنید . دقت کنید ایمیلی وارد نمایید که به آن دسترسی داشته باشید.

۴ – به ایمیل باکس خود مراجعه کرده ایمیل حاوی لینک فعالسازی بایننس را باز کرده و روی لینک فعالسازی کلیک کنید. (تصویر فوق ) اگر ایمیل نیامده مدتی صبر کنید . قسمت اسپم ایمیل باکس خود را هم ببینید شاید آنجا رفته باشد.

ثبت نام تمام شد . میتوانید با آدرس ایمیل و رمز عبور خود وارد شوید .

۵ – لاگین را بزنید (تصویر فوق ) و با نام کاربری و رمز خود وارد شوید . بایننس یک مرحله دیگر برای تایید هویت شما دارد و آن هم ثبت دستگاهی است که با آن لاگین کرده اید :

۶ – مجددا به ایمیل خود مراجعه کرده . ایمیل جدید آمده از بایننس را باز کنید (تصویر زیر) و کد ۶ رقمی موجود در آن را خوانده و در این صفحه ( تصویر فوق ) وارد کنید.

دیگه تمام شد. اکانت شما ساخته شد.
پیشنهاد میکنم اپلیکیشن بایننس را بر روی گوشی خود نصب و از آن استفاده نمایید. آموزش نوشته شده اینجا هم بر اساس اپلیکیشن می باشد.
( دانلود اپ بایننس : https://www.binance.com/en/download )

مرحله یک و نیم : بالا بردن سطح امنیت (میتوانید این مرحله را نادیده بگیرید ) :

بایننس پیشنهاد میکند برای بالابردن سطح امنیت اکانت خود رمز دوم را فعال کنید. این رمز یا میتواند بر پایه ارسال پیامک باشد که به خاطر امکان عدم دریافت پیامک در ایران اصلا توصیه نمیشود. و یا با استفاده از اپلیکیشن گوگل آتنتیکیتور Google Authenticator ( توصیه میشود ) . و یا اگر فعلا نمیخواهید از این سطح امنیت استفاده کنید گزینه Skip for now را بزنید . (بعدا این بخش را میتوانید در قسمت setting/security فعال کنید ).

۱ – Google Authenticator را در گوگل پلی و یا اپ استور جستجو و نصب نمایید . لوگوی آن شبیه تصویر فوق می باشد. ( خود بایننس لینک های دانلود گوگل آتنتیکیتور را در اختیارتان میگذارد )

۲ – در صفحه بایننس qrcode به شما نمایش داده میشود (تصویر فوق ) . برنامه گوگل آتنتیکیتور را باز کنید. روی دکمه جدید بزنید (تصویر زیر) و scan a qrcode را انتخاب کنید . سپس گوشی خود را مقابل qrcode نمایش داده شده در صفح بایننس خودتان بگیرید .

۳- به محض انجام این کار ، یک کد برای شما ایجاد میشود به نام کاربر شما در بایننس . (تصویر زیر ) که با هر بار ورود به اپ بایننس از شما میخواهد که کد موجود در گوگل آتنتیکیتور را وارد کنید . شما اپ آتنتیکیتور را باز میکنید و کد نمایش داده شده را میزنید (تصویر زیر ) :

۴ – حال که این کد درست شد دکمه next را در صفحه بایننس بزنید و به استپ آخر بروید :

در این مرحله شما باید رمز ورود اولیه خود را در قسمت Login password وارد کرده و در قسمت google Authentication code هم عدد شش رقمی که در گوگل آتنتیکیتور ساخته شده را وارد کنید . دقیت کنید که این کد هر چند ثانیه (فکر میکنم ۳۰ ثانیه ) یکبار تغییر میکند . خب کار شما در این مرحله تمام است .

مرحله دوم : خرید بیت کوین یا اتریوم

متاسفانه ما مستقیما نمیتوانیم در بایننس خرید انجام دهیم برای این کار میبایست آدرس کیف پول ارز دیجیتال مربوطه را از پروفایل خود در بایننس برداریم و به فروشنده ای که میشناسیم بدهیم تا پس از خرید ارز را به آن کیف پول منتقل کند. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

۱- در این آموزش فرض میکنیم میخواهیم بیت کوین بخریم . پس مانند تصویر فوق از قسمت fund در لیست ارز ها BTC که همان بیت کوین هست را بیابید و روی آن کلیک کنید (فرض را بر این میگیرم که قبلا مراحل لاگین را انجام داده اید )

۲- دو دکمه پایین صفحه هستند . یکی deposite برای افزودن یا خرید بیت کوین و دیگری withdrawal برای فروش و خارج کردن از کیف پول استفاده میشود . ما قصد خرید داریم . پس روی دیپوزیت بزنید .

۳- در صفحه باز شده کد عمومی کیف پول بیت کوین شما قرار دارد . باید آن را کپی کرده و برای فروشنده ارسال کنید . تا او بتواند مقدار بیت کوینی که خریداری کردید را توسط این آدرس به کیف پول شما ارسال کند.

۵- پس از ارسال توسط فروشنده اگر به تب funds در اپ مراجعه کنید (تصویر فوق) مقدار بیت کوین باید افزوده شده باشد.

  • نکته : بایننس یک صرافی است پس برای هر خرید و فروش از شما کارمز میگیرد. پیشنهاد خود بایننس این است که مقداری ارز BNB (ارز دیجیتال مخصوص بایننس ) در پروفایل خود داشته باشید تا کارمزد توسط BNB و با تخفیف (۲۵ درصد ) انجام شود. برای اینکار میتوانید مقداری از بیت کوین خریداری شده خود را به BNB تبدیل کنید. ( برای تبدیل ارزها یا خرید و فروش آنها مرحله ۳ این آموزش را ببینید ).

( در صورتی نیاز به خرید ارز های دیجیتال میتونید با شماره ۹۱۷۳۳۸۳۳۷۸ تماس بگیرید یا واتس اپ بفرستید و یا به آدرس ایمیل monavarian @ gmail .com ایمیل ارسال نمایید. )

مرحله ۳ : خرید و فروش، تبدیل ارزها و یا ترید ارزهای دیجیتال

گاهی لازم است شما مثلا موقتا یکی از ارزهای خود را بفروشید و یا مثلا جزو تحلیل گرهای تکنیکال هستید و میخواهید با خرید و فروش یا به اصطلاح ترید trade کردن ارزها کسب درآمد کنید . برای اینکار میتوانید از پنل کاربری خود استفاده کنید.

۱ – اول تصمیم بگیرید که چه تبدیلی یا خرید و فروشی میخواهید انجام دهید مثلا فرض کنید مخواهید بیت کوین خود را به بفروشید و اتریوم خریداری کنید بنابراین باید ترید فروش BTC/ETH یا خرید ETH/BTC را انجام دهید در حقیقت دوتایی A/B یعنی میخواهید بین A و B معامله کنید حالا اگر فروش انجام دهید یعنی ارز سمت چپ را که A هست بفروشید و B بخرید و بلعکس برای خرید (اگر میخواهید مثلا بیت کوین خود را بفروشید و آن را به دلار تبدیل کنید میتوانید از ارز دیجیتال USDT که معادل دلار است استفاده کنید یعنی برای ترید BTC/USDT را انتخاب کنید )

۲ – در اپ به تب markets بروید و از بالا تب BTC را انتخاب کنید. (فرض میکنیم در پروفایل خود بیت کوین داریم و میخواهیم BNB بخریم ) در لیست باز شده گزینه BNB / BTC را انتخاب کنید .

۳ – در صفحه باز شده گزینه Buy را میزنیم .

۴- اینجا صفحه ترید هست . کمی نیاز به توضیح دارد . سمت راست صفحه صف خرید و فروش وجود دارد . قیمت های به رنگ قرمز صف فروش را نشان میدهد . یعنی کسانی که تمایل به فروش bnb دارند با این قیمت ها میفروشند . و پایین صف خرید هست . بالاترین مبلغی که در این صف وجود دارد یعنی بالاترین پیشنهاد خرید . با کلیک یا زدن انگلشت روی آن این مبلغ را به عنوان خرید انتخاب کنید . بالا سمت چپ عبارت BNB/BTC نوشته شده. پس یعنی اگر خرید کنیم یعنی btc فروختیم و bnb خریدیم. زیر آن سه باکس وجود دارد . اولی مبلغی که میخواهید بخرید یعنی اینکه bnb را با چند بیت کوین میخواهید بخرید که با انتخاب قیمت موجود در صف این مبلغ تغییر میکند. در باکس دوم تعداد bnb که میخواهید بخرید را مشخص میکنید (میتوانید از دکمه های درصدی زیر آن که ۲۵ – ۵۰ – ۷۵ – ۱۰۰ می باشد استفاده کنید . ۲۵% یعنی مثلا ۲۵ درصد موجودی بیت کوین خود را میخواهم bnb بخرم . و در نهایت دکمه Buy را بزنید .

۵- اگر خرید با موفقیت ثبت شود و هنوز انجام نشده باشد در تب Open Orders میتوانید خرید خود را ببینید . این یعنی سفارش شما ثبت شده اما هنوز خرید شما انجام نشده. مثلا شاید قیمتی که دادید کم بوده و هنوز فروشنده ای برای آن یافت نشده و میتوانید سفارش را لغو کنید. اگر خرید انجام شده باشد میتوانید از بالای صفحه سمت راست به قسمت Order History بروید و آنجا خرید خود را ببینید و همچنین در تب funds مقدار bnb خریداری شده شما افزوده گردیده است.

2 دیدگاه در “آموزش خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در صرافی بایننس”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *