متن فیلمنامه کوتاه نوشته ستاره حداد

( خانم ستاره حداد این فیلمنامه رو برای این وبلاگ فرستادن که البته نام فیلمنامه رو نمیدونم . و امیدوارم خودشون بیان و نامش رو هم برامون بذارن . دوستان بازدید کننده هم لطف میکنن و پس از خوندن، نقد و نظراتشون رو با ارسال پیام به گوش ایشون میرسونن )

بین دوسیاهی
روز- خارجی- خیابان (پیاده رو)(فید این)
p.o.v -۱ دختری که در حال راه رفتن است و صدای نفسهایش به گوش می رسد که با صدای گریه همراه است. بینی اش را بالا می کشد.
روز- خارجی- خیابان (پیاده رو)
۲- p.o.v همان دختر که به پاهایش نگاه می کند که در حین راه رفتن است و از روی جوبی می گذرد و صدای همهمه ی مردم که در پیاده رو هستن و با هم حرف می زنند صداهای اطراف کم شده و تصویر در تصویر بعد حل می شود.
شب- داخلی- اتاق خواب
۳- p.o.v دستهای دختر که در حال تایپ کردن است .

شب- داخلی- اتاق خواب
۴- INSERT از مانیتور و نشان دادن یاهو مسنجر که دختر در حال چت کردن است . متن درون صفحه
Armin:web midi
Asal:
Armin:alo alo …!
روز- خارجی- خیابان (پیاده رو)
p.o.v -۵ همان دختر به راهش ادامه می دهد قدمهای سریعش کم کم آرام می شود صدای گریه اش کم می شود صدای نفسش بیشتر به گوش می‏رسد.به کوچه ای می رسد کوچه دست راستش است به داخل کوچه می پیچد.
روز- خارجی- کوچه
۶- نمایی از ساختمانی ۱۸ طبقه نمای low angle
روز- خارجی- کوچه
p.o.v -۷ دختر قدمهای آرامش را به طرف همان خانه بر می دارد و خیلی آرام ادامه می دهد صدای نفسهایش به گوش می رسد صدای خش خش کفشهایش روی زمین …. به خانه نزدیک می شود.
روز- خارجی- کوچه
۸- p.o.v نشان دادن دستهای دختر که کیلد در در می اندازد و وارد ساختمان می شود .
روز- داخلی- ساختمان
۹- p.o.v دختر به طرف آسانسور می رود نشان دادن دستش با همان نما که دکمه ی آسانسور را می زند آسانسور باز شده وارد آسانسور شده .صدای نفسهایش دوباره با گریه اش همراه می شود. طبقه ی ۹ را فشار می دهد. همین طور که آسانسور بالا می رود تصویر با تصویر دیگری قاطی می شود .
شب- داخلی- خانه
۱۰- تصویر دوم که با تصویر پلان نه قاطی شده: ( دم در داخلی خانه ) نمایی دو نفره(two shot- m.s) از دختر و پسری است که دختر در حال در آوردن کفشهایش است. دختر :آرمین من زود باید برما. آرمین: بیا حالا تازه سر شب… . تصویر کم رنگ شده و به پلان بعد ملحق می شود.

بیشتر بخوانید  متن نمایشنامه رادیویی کنت لوستیگ

روز- داخلی- ساختمان
۱۱- insert از ال سی دی ای که نشان می دهد به طبقه ی ۹ رسیده صدای دینگ دینگ آسانسور :طبقه ی نهم .
روز- داخلی- ساختمان
۱۲- در آسانسور باز شده و p.o.v دختر که به سمت یکی از چهار واحد می رود و سرش را روی در می گذارد. صداهایی از واحدها به گوش می رسد( صدای آهنگ از واحد ۲۵ … اینجا تهران یعنی شهری که….)،( صدای گریه ی بچه از واحد ۲۶… صدای زنی که از همان واحد است:سارا شیشه ی نگارو بیار…)،دوربین از واحد۲۷ می گذرد صداها کم شده و به حالت p.o.v همان دختر می رسد که سرش را روی در گذاشته و فقط صدا از همان واحد می آید…(… صدای پر تنش زنی است که در حال حرف زدن است: سه روز خونه نیومده ..آره همه جا سپردیم … دیگه نمی دونم به … از طرفی دیگر صدای مردی به گوش می رسه… :گورباباش…. مگه اولین بارشونه که معلوم نیست کدوم قبرستونی می زارن می رن همیشه می گفتن اینسری نگفته رفته… صدای زن با مرد قاطی می شه . زن با گریه ادامه می ده: عسل تا سر کوچه می خواست بره خبر می داد چی می گی تو؟!!… _ صدای کوبیده شدن در_)
روز- داخلی- ساختمان
۱۳-p.o.v دختر که با قدمهای نسبتا سریع به طرف آسانسور رفته سوار آسانسور شده و دکمه ی طبقه ی ۱۸ را فشار داده.
روز- داخلی- راهرویی که به آخرین طبقه _بالا پشت بام_ ختم می شه.
۱۴- p.o.v همان دختر که پله ها را بالا می رود صدای هق هق گریه اش به گوش می رسه … . وقتی به بالا پشت بام نزدیک می شه و متوجه باز شدن در بالا پشت بام می شود جلوی گریه اش را می گیرد …. و سکوت بر همه جا حاکم می شود.
روز- خارجی- بالا پشت بام
۱۵- p.o.v دختر صدای نفسهایش به گوش می رسد در بالا پشت بام باز وارد پشت بام می شود صدای پیرزنی از پشت کولر به گوش می رسد:نغمه تویی… نغمه … بیار مامان بقیه ی ملافه هارو… . وقتی صدایی نمی شنود از پشت کولر بیرون می آید و نگاهی به دختر می کند، پس چرا حرف نمی زنی..؟ دختر دو سه قدم وارد بالا پشت بام شده و کمی جلو می رود … . صدای پیرزن هم چنان به گوش می رسد: عسل کجا بودی ؟ مادرت در به در دنبالت می گشت … بنده خدا خودشو هلاک کرد…. . صدای زن کمرنگ می شود … دختر به لبه ی پشت بام نزدیک می شود به آسمان نگاه می کند صدایی در گوشش می پیچد… : ( آرمین چی کار کنم الان خیلی دیره … من که نمی تونم برم خونه…. . صدای یه دختر دیگه:…عسل چقدر نق می زنی بابا حالا دو ساعت دیر تر می ری … چیه؟ ننه بابات رات نمی دن خونه…؟) دختر چشم از آسمان بر می دارد و از بالای ساختمان به پایین نگاه می کند صدای تپش قلبش به گوش می رسد بعد از هر صدای تپش به اندازه ی یک فریم تصویری را در ذهنش به یاد می آورد… تپش اول… یک میزپراز مشروب،ورق،جاسیگاری، صدای خنده … صدای آهنگ… . دوباره نمایی p.o.v از دختر که به کف خیابان نگاه می کند و به همین ترتیب صدای ضربان قلبش تپش دوم … نشان دادن محیطی شلوغ پولوغ (پارتی) در خانه … تصویر در اتاق خوابی را نشان می دهد که یک پسر(آرمین) در را باز کرده … . دوباره نمایی p.o.v از دختر که به کف خیابان نگاه می کند … تپش سوم… ادامه ی تصویر قبل پسر به دختری که مدام از او نمای پی او وی را داشتیم و در همان تصویر باز هم به صورت پی او وی است اشاره می کند … بیا تو دیگه … و همچنان صدای شلوغی اطراف …خنده…آهنگ…حرف و… .دختر به حالت خود بر می گردد همچنان به زمین خیره است و تصویری را در خیابان می بیند از جمله راه رفتن مادری با دخترش… رد شدن موتوری از کوچه به طرف خیابان و… .صدای نفسهایش هنوز به گوش می رسد صدای مادرش در گوشش می پیچد…. _سه روزه خونه نیومد…_ گور باباش… گورباباش…_ عسل هیچوقت بدون اجازه نمی رفت…_ صداها در هم تلفیق می شوند و خیلی تن کمی به خود می گیرند… . دختر که همان عسل است بیشتر دلا شده… صدای پیرزن به گوشش می رسد…: عسل بیا کنار دخترم نیوفتی ، خونه رفتی؟…. برو پیش مامانت … بنده خدا خیلی نگرانت بود…من دارم می رم پایین …صدای خش خش دنپایی پیر زن به گوش می رسد… . عسل بالای لبه ی پشت بام رفته صدای تپش قلبش به گوش می رسد ….تمام دیالوگها از اول فیلم تا آخری که پیرزن گفت نیوفتی دخترم در ذهنش مرور می شود… .
روز- خارجی- بالا پشت بام
۱۶- p.o.v دختری که از بالا پشت بام خودش را به پایین پرت کرده… تمام صداها در ذهنش همچنان مرور می شود همراه با صدای قلبش که تند می زند ، نیم متر مانده به اینکه به زمین برسد فید اوت می شود… تیتراژ پایانی روی صفحه آمده است و با صداهای مردم که ظاهرا دور دختر جمع شده اند و صدای همهمه و شلوغی فیلم به اتمام می رسد… .

بیشتر بخوانید  مثل سرزمین سبز توی جاده بین راه

 پایان

نویسنده : ستاره حداد

آذر ماه 88

132 دیدگاه در “متن فیلمنامه کوتاه نوشته ستاره حداد”

    1. سلام خانم حداد.
      متن خوب بود ولی ساختارتون کاملااشتباست یاهمش رودکوپاژمیکردیدیافیلمنامه این دوتا بحثشون کاملاجداست…
      لطفاشرایط کاراموزهارودرنظربگیرید…

  1. امیر عزیز ، به وب شما سر زدم .
    اگر خودتون متنی دارید (فیلمنامه یا نمایشنامه ) که دوست دارید در این وب قرار بگیرد اونو توی کامنت برایم بفرستید تا در یک پست جداگانه قرار دهم.
    با تشکر

  2. سلام مجدد
    عذر خواهی میکنم از سوال قبلی اصلا حواسم نبود

    خوب در کل فیلمنامه خوبی بود
    که البته چیز زیادی نمیشه راجبش گفت چون با تکنیک جدید روز طرفیم

    ولی به نظر کم بود برای رسیدن به آخر خط
    بعضی جاها هدفی درش دیده نمی شه اما پر کننده خوبی بود

    در کل راه ارتباطی بهتر با خانم حداد چیه تا بهتر بشه به جواب رسید

    که آیا این فیلمنامه کار شده یا خیر؟
    و….

    با سپاس

  3. سلام اقای منوریان .واقعا وب خوبی دارید.
    میخوام بگم اگه کسی فیلمنامه ای نوشت که به درد بخور بود بعد باید چکارش کنه؟تهیه کننده ها کجا هستند؟
    من احساس میکنم شیراز برای این کارها محدوده.نظر شما چیه؟
    با تشکر فراوان.

  4. pov یا point of view نمایی از نقطه دید یکی از شخصیت های فیلم می باشد . به عبارت دیگر وقتی میخواهیم دوربین را جای چشم یکی از شخصیت ها قرار دهیم از این نما استفاده میکنیم .

  5. خانم ستاره حداد
    فیلمنامه شما را چند بار مطالعه کردم .تا حدودی با نوشتن فیلمنامه آشنا شدم .سوال من اینه که فیلمنامه بلند هم به همین طریق نوشته میشه ؟ اگر فیلمنامه بلندی سراغ دارید برام اینیل بزنید.
    آدرس ایمیل :tsaferiy@yahoo.com
    سپاسگزارم خانم حداد….

  6. خانم ستاره حداد
    فیلمنامه شما را چند بار مطالعه کردم .تا حدودی با نوشتن فیلمنامه آشنا شدم .سوال من اینه که فیلمنامه بلند هم به همین طریق نوشته میشه ؟

  7. سلام روز بخیر خیلی جالب ساده و مختصر و عالی بود آقای منوریان اگه میشه شکل ظاهری فیلمنامه صفحه اول و دوم رو بذاری ممنون میشم…………………

  8. آقای منوریان شما نوشتن فیلمنامه را بلدید؟ اگه بلدید میشه فیلمنامه منو بخونید و اشکالهاش رو بگیرید؟ از چه طریقی می تونم فیلمنامه رو براتون بفرستم؟
    با تشکر

  9. با سلام
    جناب منوریان متن یک فیلمنامه خوب رو به صورت کامل میخواهم ممکنه در اولین موقعیت این کمک را به بنده بفرمایید؟
    ممنون
    یا علی

  10. سلام من مي خوام اين فيلم كوتاه رو كار كنم آيا اجازه كار رو ميدهيد با كمال تشكر

  11. من زمین را دوست می دارم

    من زمین را از برای دوست داشتن دوست میدارم

    من زمین را از برای آن شباهنگام

    که باران زاسمان بارد چو مروارید و بر دامان سرد من فرود آید

    زمین را من برای گریه مردی که میگوید عزیزی رفته و امروز می آید

    زمین را چون ستاره دوست می دارم که هرشب

    با سلامی با نگاهی میکند فنته در انظار عموم

    تا ندایی به زمین داده و گوید که منم عاشق تو…

    زین زمین را دوست می دارم

    که دایم بیند این خونخواری نسل بشر را

    آه کآوایش نمی آید که آوازی دهد:

    نامردمان بی خرد

    کشتید این بی ناله ی دیوانه را

    چون هندوان دادید بر آب این یگانه خانه را

    خاکستر این آخرین افسانه را

    برخیز ای آتش نشان قدری زمین را زنده کن

    فریاد زن کای نازنینم اندکی هم خنده کن

    من زمین را از برای اندکی زیبایی و طنز و لطافت دوست می دارم

    من زمین را دوست می دارم

  12. salam joda az osol filmnamenevisi mozo entkhab shode tkrari va baste bod shoro vasat va payanesh ham be nazar ghere mortabet va gij konandast

  13. سلام خدمت همه ی دوستان عزیز.. . ممنون از انتقادات شما. در جواب جناب صفایی باید یگم بله نوشتن فیلمنامه ی بلند هم از نظر نگارشی و قوانین به همین صورت می باشد.

    1. سلام.خانم حداد،نوشتن فیلمنامه امری جدا از کارگردانی است،استفاده از عبارات کارگردانی در فیلمنامه بسیار غیر حرفه ای میباشد(مگر در شرایط خاص و محدود).نوشتن فیلمنامه امری است روایی و قصه گو و هیچ ربطی به کارگردانی ندارد که امری است جدا از فیلمنامه و مفصل و تکنیکی.نوشتن فیلمنامه با عبارات مانند:نمای … ،pov,اینسرت.در تصویر بعد حل میشود و…بسیار بسیار غیر حرفه ایست زیرا کسی که فیلمنامه میخواند،فیلمنامه میخواند، نوع کارگردانی صحنه،نوع قاب بندی،میزانسن و …. بر عهده ی کارگردان است و این عناوین تنها زمان پیش از ساخت فیلم در فیلمنامه ذکر میشوند.

  14. سلام حال شما خوب هسشت امیدوارم موفق باشید.من دنبال فیلمنامه کوتاه هنری میگردم واقعا اگه میتونید برام فراهم و یا برام چیزی بنویسید ممنون میشم.من کارگردان و تهییه کننده هستم.دنبال یه فیلمنامه خوب هستم ممنون میشم بهم کمک کنید.منتظر جوابتونم 09187717039

  15. سلام خانم حداد
    من می خواهم یه سوال سازنده بکنم.
    به نظرتون این داستان یا این موضوع در سال ۸۸ به یک کلیشه و مرور تصاویری از قبل دیده شده تبدیل نشده؟
    من از نحوه بیان view point هاتون خیلی خوشم اومد.

  16. در جواب آقا میثم باید بگم.. بله کار که کلیشه ای هست ولی برای شروع باید از همین کلیشه ها شروع کرد… مرسی از نظرتون..

  17. سلام.جناب منوریان بنده درخواست فیلمنامه های کوتاه یا ۳۰ دقیقه ای با موضوع جدید و بکر را دارم چیزی که در وبلاگ شما است قالبا یا فیلمنامه های کارگاهی و ضعیف است و یا فیلمنامه نویسندگان خارجی و ایرانی که قبلا کار شده است.
    متشکرم اگر حضرتعالی فیلمنامه ای در دست دارید که نوشته خودتان است وتمایل به ساخت آن دارید اطلاع دهید.

  18. سلام.موضوع خوبه.فیلمنامه زیادمختصره،کمی توضیح میخواد.
    اون قسمت داخل آسانسورو درست متوجه نشدم.آرمین توی همون ساختمونه؟

  19. سلام.موضوع خوبه.فقط من یه جاهاییشو درست متوجه نشدم:-تصویر حل میشه -تصویرقاطی میشه -درگفتگوی مرد،صیغه ی مفرد وجمع،درهم شده. -هرطبقه چهارواحده، که بایدسه تاباشه -داخلی،خارجی -فید اوت

  20. سلام.خدمت تمام دوستان….مخصوصا خدمت خانم ستاره ي حداد…

    من چندتا متن در موضوع هاي مختلف دارم و اگه كسي خواست بهم اطلاع بده تا با هم صحبت كنيم….
    id: armin_dostare_to

  21. با سلام خدمت تمامي وستان و مخصوصا جناب منوريان عزيز من تلفني باهاتون در مورد مجوز كار فيلمنامه ي بعد از يك ستل و بيست و هفت روز صحبت كردم و ميخوام كارش بكنم اما نياز به مجوز كتبي دارم….ميشه مجوزش رو برام فكس كنيد؟
    09163655687 جوابتون رو بهم اطلاع بديد تا شماره فكس رو براتون ارسال كنم…ممنون….

  22. سلام دوست عزیز
    از نوشته های با ارزشتون که برای ما می زاریید بی نهایت مچکرم. می خواست من تخیل خوبی دارم اما دست نوشتم که بخوام بنویسم ضعیف هستش می خوام کمکم کنید می تونید؟

  23. man taze mikham shoru konam kheyli ham mosamam hastam ke neveshteham ideal az ab dar miad va hata jayze migire chon ta hala tamame filmhaye donyaro chand bar didam

  24. سلام.جناب آقاي قاسم قاسمي من ميخوام باهاتون درارتباط باشم لطفا بهم اطلاع بديد…

    id: armin_dostare_to
    09163655687

  25. slm mamnon khanoome hadad
    khastam ejaze bdin filmnametono kar konam
    albate ye pishnehadam dashtama mitonestid akharesho
    dokhtare az khab bidar she ya inke nevisnde dakhle otagh poshte mizeshe va cheraghe motale ke entehaye matno bekhone. mamnon age javabe mano bdin.

  26. ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    واقعا وب سایت فعال و خوبی دارین.من که استفاده کردم و راضی بودم.آرزویه موفقیت و سربلندی روز افزون رو واستون دارم.
    فقط اگه امکانش هست یه فیلم نامه و نمایش نامه دو شخصیتی بذارین داخل سایت یا واسم ایمیل کنید.
    بازم تشکر میکنم واسه همه زحمتهایی که میکشین.ممنون

  27. سلام دوست عزیز (tohi_hgh) مرسی از نظرتون خیلی جالب بود. من با دومی بیشتر موافقم.. فیلمنامه هایی که آخرش به خواب ختم میشه بیشتر کار شده……. . بازم ممنونم. این شماره تماس منه09384276438 من چون برای کنکور درس می خونم خیلی کم فرصت می کنم به سایت سر بزنم اگه کمکی از دستم ساخته باشه در خدمتم.

    1. پیشنهاد من اینه که لحظه آخر قبل از به زمین رسیدن و هیاهو برگرده به لحظه ای که ارمین میگه :وب میدی؟ و اونجا دختر با این تصوراتی که از ذهنش گذشته و یه مکث، مینویسه: نه! و در لبتابشو میبنده!

  28. سلام خانم حداد. به نظرم دومی هم خیلی تکرار شده و جالب از آب در نمیاد!

  29. به نظرم خیلی تکراری بود … موضوعش و دیالوگ ها و انتهای داستان…
    چرا ما وقتی به مشلی برمیخوریم خودمونو میکشیم یک اشتباه دلیل بر تمام شدن زندگی نیست و یک نویسنده وظیفه دارد این مطلب را به بیننده و خواننده خود بفهماند و بهترین راه را نشان دهد … به نظر می آید که شما خیلی کم تجربه هستید … ولی در کل خسته نباشید میگم به هر حال زحمت کشیده اید . الهه روشن

  30. Salam mamnoon ke shomare tmas dadin hanoom hadad bara titrazh payan mishe ye nazari bdin nemidonam hala be har shekli ke be nazare dovom okhore ke khodton dos darin bokhore mamnoon

  31. سلام : توی فیلمنامه چه کوتاه و چه بلند از واژه های دکوّپاژ استفاده نمی شه! زوایای دوربین و کادرها توسط کارگردان انتخاب میشه نه فیلمنامه نویس! موفق باشید.اگه تمایل داشتی توی فیس بوک میتونی پیدام کنی!

  32. سلام

    خسته نباشی خانم حداد

    به شما پیشنهاد میکنم بیشتر در مورد فیلمنامه مطالعه کنید. متاسفانه ساختار فیلمنامه شما کاملااشتباه ست.و ممکن دوستان دیگر هم راه را اشتباه انتخاب کنند

    کار شما بیشتر شباهت به دکوپاژ داره.

    فیلمنامه یعنی توصیف صحنه و گفتگو.

    استفاده از povو اینسرت در فیلمنامه معنی نداره؟

  33. سلام
    من هم فیلمنامه بین دو سیاهی خانم حداد رو خوندم . موضوع با اینکه الان جامعه بهش مبتلا هست و چیزی نیست که دورو برمون نبینیم ولی جالب بود . من خودم الان درگیر یه فیلمنامه کوتاه هستم .اومدم اینجا تا نمونه کار ها رو ببینم . این نمونه کمک زیادی بهم کرد . از خانم حداد و اقای منوریان برای پخش همچین فیلمنانه هایی کمال تشکر رو دارم . امیدوارم موفق باشین.

  34. سلام مرسی از انتقاد و نظرتات تمام دوستان و راهنمایی خانم روشن جناب همایونی فر آقای رضایی و جناب غلامرضایی….
    من در واقع فیلمسازی خوندم نه فیلمنامه نویسی یا کارگردانی شاید بخاطره همین دچار اشکال شدم. ایشالله جبران می کنم در آینده… بازم ممنون

  35. خانم محترم فیلمسازی که ساختار یک فیلمنامه را نداند….!!! تازه در یک سایت هم گذاشتین. بیشتر بخوانید

  36. .یک فیلمنامه نویس خوب هیچ وقت دکوپاژ را در فیلمنامه نمی آورد مگر در شرایط خواص.وقتی یک آدم آماتور فیلمنامه را میخواند اصلا معنی POVرا نمیفهمد.پیشنهاد میکنم کمی روی داستان نیز کار کنید.

  37. سلام دوستان!
    همگی دستتوت درد نکنه… خانم حداد متن شما رو هم خوندم بسیار خوب بود!
    یک سوال داشتم و نیازمند راهنمایی! دوستان من یک فیلمنامه فیلم کوتاه نوشتم که می خوام اجراش کنم ولی از جایی باید مجوز بگیرم برای ساختش؟ تو فیلم چند پلان به ماشین پلیس نیاز دارم و همچنین دستبند و … یعنی باید یه ۲ ساعت یک دستگاه ماشین پلیس با دو سه نفر مامور حضور داشته باشن! چجوری از نیروز انتظامی مجوز بگیرم؟؟؟

  38. با سلام لطفا ساختار فیلمنامهرو هم چنین سوژه فیلم نامه و برداشتون رو برام بنویسید مطمئن باشید که کمک بزرگی به من خواهید کرد
    منتظرم

  39. با اجازه خانم ستاره حداد
    1.در فیلم نامه نویسیpov معنا نداره
    2.سوژه کلیشهای ولی مناسبه به نظر من
    3.روایت داستان گیج کننده است خیلی بهم ریخته است.
    ولی نوع نوشتنتون عالیه نگاهتان منفیه ولی قابل تصوره .
    ببخشید امیداوارم نارحت نشید
    exercise makes perfect
    یک دوست علیرضا کریمی

  40. ذوق بالایی داره این دختر گلم و این یعنی آینده روشن برای فیلمنامه نویس
    حالا خارج از اشتباهات و کلیشه داستان کار نیکو کردن از پرکردن البته با داشتن همون ذوق بالا اینو همه میدونند فضای درست علمی تو کشور خیلی کمه ( همینجا از جناب منوریان تشکر میکنم که یک الگو خوب از قشر فرهنگی ما میتونه باشه) کلیشه ها هم باید انقدر تکرار بشه که زمانی به بحث گذاشته بشن

  41. ممنون از نظرات انتقادات و پیشنهادات جناب جناب! آقای علی رضایی خانم عسل.. و دوستانه عزیز دیگه که منو تو همه ی زمینه ها راهنمایی می کنند..

  42. با عرض سلام
    میخواستم بگم فیلمنامه خسته کننده هست چون خیلی زیاد از نمای p.u.v استفاده میشه درسته این سبک کاره ولی ما اصلا معرفی از شخصیت آرمین و خانواده عسل نداریم مفهوم و مسیر اصلی کار کلیشه هست و خوب پرداخته نشده امیدوارم نقد هام بدردتون بخوره مرسی دوست دارم بای

  43. با سلام خانم حداد
    ممنون از اظهار نظرت
    فیلم نامه شما را چند بار دوباره خوندم کار خوبی بود ولی اخر فیلم فاجعه برای جامعه است .
    اتفاقی است که بارها اتفاق افتاده ای کاش میشد اخر فیلم نامه را تغییر بدید و نوعی دختر اشتبا هش را قبول میکرد و سعی به ادامه زندگی میگرفت راهی که در جامعه ما به ندرت نشان داده شده
    ممنون

  44. با سلام امیر مهدی عزیر
    این نوع سبک که عسل و ارمین وحتی خانوادهای انان معرفی نمیشوند به اصطلاح سبک مینیمالیستی میگند. مهم معرفی شخصیت هانیست مهم تیپ انهاست و کاری نویی هم هست. خیلی زود با این تیپ ها همذات پنداری پیدا میشه چیزی که در این فیلم نامه به خوبی مشهوده .مینیمالیستی یعنی نشان دادن قطعه ای از زندگی بدون پرداخت به گذشته و سابقه افراد

    ممنون

  45. سلام
    اگه براتون امکان داره میخواستم راجبه یک فیلمنامه باهاتون صحبت کنم . به راهنمای شما نیاز دارم .
    اگرهم اجازه بدید فیلم نامه خودتونو میخوام بسازم .

  46. سلام و خسته نباشید. نظر شخصیمو می گم: فیلمنامه ای خوب مخاطب رو همراه می کنه که آخرش رو نشه حدس زد. منطق اصل مهم در فیلمنامه رئال است. با تشکر

  47. یه مطلب خیلی مهم یادم رفت ٰ در فیلمنامه دکوپاژ و کارگردانی نوشته نمی شه ولی در این فیلمنامه نوشته شده گرچه که به تصویری شدنش برای مخاطب کمک کرده.

  48. Ba arze SALAM va adaye EHTERAM.filmname khobi bod va az khanome hadad tashakkor mikonam.ama be nazare man age sharayeti ro faraham konid ke har hafte dore ham jam beshin goroh tashkil bedin va roye: tarh, ide,filmnamehaye khodeton sohbat konid movafagtarid.

  49. در واقع كشف استعداد كنيد به هم كمك كنيد تا استقرايي كار ها بيش بره يعني از جزء به كل برسيد نه از كل به جزء جه در قسمت بيش توليد يا توليد و بس از توليد در ضمن اكه توي كارهاتون فرد خاصي رو خواستين بازيكر منشي يا كاركردان من مي تونم كمكتون كنم

  50. من یک داستان نوشتم می خواهم آنرا تبدیل به یک فیلمنامه کنم چکار کنم .چند تا فیلمنامه هم خواندم کمی متوجه شدم ولی راهنمائی بیشتری میخواهم . بعد به من بگوئی وقتی فیلمنامه ام تمام شد باید چکار کنم.

  51. خانوم ستاره
    سلام
    ممنون از متن قشنگتون
    خواستم یه پیشنهاد بدم
    میشه انتهای فیلم بعد از شروع خودکشی دختر درست زمانی که فیلم در آستانه اتمامه دختر رو در مقابل مانیتور نشون بدید که به نظر میاد داره راجع به پیشنهاد دوستی یا قرار و یا… تصمیم میگیره.
    با آرزوی موفقیت

  52. با سلام و خسته نباشید خدمت شما خانم حداد
    ببخشیدمی خواستم بپرسم میشه از این فیلمنامه استفاده کرد و کار کرد؟

  53. سلام .

    میخواستم بدونم اگه مایل به همکاری هستید از این فیلمنامه برای جشنواره انیمیشن استفاده کنیم . این کار با تکنیک روتسکوپی جواب میده . ضمن محفوظ بودن حق کپی رایت و کلیه حقوق مادی و . . .

    اگه فیلمنامه های دیگه ای هم دارین که میشه روش سرمایه گذاری کرد میتونیم پذیرا باشیم .
    اگه مایل هستین تماس بگیرین .

    54 28 897 0915

  54. سلام
    من در کار نمایشنامه نویسی و فیلم نامه نویسی هستم و مدت مدیدی هم کار می کنم و فکر می کنم بیشتر ساختارها را می شناسم اما کسی رو ندارم که بتونم باهاش همکاری کنم. می خواستم ببینم باید چی کار کنم؟

    1. سلام خانوم هانی من در حال انجام مقدمات ساخت یک فیلم هستم و به یک نویسنده که با کار فیلمنامه نویسی آشنا باشه نیاز دارم برای همکاری ، اگر شما یادوستان دیگه مایل به همکاری هستید اطلاع بدید
      ۰۹۱۲۹۴۹۴۲۹۸ عارف

  55. با احترام خدمت دوستان و سرکار خانم حداد فیلمنامه شما بسیار شل و فاقد داستانی گیراست و مشکل دخالت دکوپاژ هم به آن اضافه میشود که دکوپاژ فقط در حیطه وظایف کارگردان است به امید اینکه فیلم خوب بیشتر ببینید وفیلمنامه خوب بیشتر بخوانید برایتان آرزوی موفقیت دارم .
    mojaver8@yahoo.com

  56. سلام هانی جان
    ما یک گروه فیلم سازی هستیم و دنبال طرح های منسب برای ساختن می گردیم فردا هم یک کار دیگمون به نام بد بیاری کلید می حوره اگه دوست داری می تونیم با هم همکاری کنیم . آدرس میلم m.j_mahdi@yahoo.com

  57. فیلمنامه ان هم کلیشه بود ،هم کشش لازم رو نداشت.حالا اینکه گفتی می خوای از همین کلیشه ها شروع کنی ،سعی کن کشش رو بیشتر کنی که خواننده و بعدها بیننده ی فیلمت دلشون بخواد تا آخر بات همراه شن

  58. با سلام

    با احترام به خانوم حداد

    شما دکوپاژ کردی نه فیلمنامه

    این اصطلاحات کارگردانی هیچ ربطی به فیلمنامه نداره

  59. با سلام
    ستاره خانم اميدوارم موفق باشيد،من دارم جندتا فيلمنامه كوتاه و بلند مينويسم وقتي تمومشون كردم دوست دارم يجوري ساخته بشن اما من خودم كه نميتونم بسازمشون و كسي رو هم سراغ ندارم، راهنمايي كنيد ممنون ميشم

  60. با سلام
    دوست خوب من ستاره خانم امید وار موفق باشید فیلم نامه کوتاه رسا وگویای نوشتید ولی زمان نوشتن فیلم نامتون فکر می کنم دکوپاژ کردین در کل خوبه متشکرم

  61. سلام مریم خانم عزیز
    من در حال حاضر دنبال یک فیلم نام نویس میگردم که با هم همکاری کنیم اگه موافق بودین با شماره من تماس بگرید متشکرم09124029076

  62. سلام خدمت شما هنري هاي عزيز…
    اين متن را به خانم حدادنوشته ام…

    سلام خانم حداد…
    ببخشيد نميدونم شغل اصليتون نويسندگي يا نه ؟! فقط يه اشكال در فيلمنامه ي بالا دارين اونم اينكه:
    نويسنده حق نوشتن زاويه دوربين و نما رو نداره…
    شما با اينكارتون ذهن و خلاقيت مخاطب رو محدود يا كاملا از بين ميبريد و مجبور ميكنيد كه مخاطب هم از آن ديدي كه شما دوست داريد يا شما ميخوهيد ببيند…
    پس اميدوارم در بقييه نوشته تون ايتن اشكال رو از بين ببريد…

    فيلمنامه ي بالا هم خوب بود ولي شما در فيلمنامتون قهرمان و ضد قهرمان رو مشخص نكرديد.و بعد مرگ در داستان يا فيلمنامه چيزي كه ضعف نويسنده رو نشون ميده…
    اميدوارم تو نوشته هاي ديگه از مرگ و گشته شدن و تصادف پرهيز كنيد و مثل ايزنشتاين آخر فيلمنامتون رو همانند مشت به پايان برسانيد

  63. با سلام خدمت مريم خانم.

    اگه مايل باشين من ميتونم كمكتون كنم يا اگه اجازه بدين ازشون استفاده كنم…من سال آخر رشته سينما هستم و چند تا فيلم كوتاه كاركردمو و تو چند تا سريال ها ه كار كردم… اگه مايل باشيد دوست دارم همكاري كنيم…
    ممنون

  64. سلام آقاي تهي…

    در رابطه با اون نظر بود كه واسه خانم حداد داديد…
    در اين صورت كه شما ميگين…يعني اينكه نويسنده مخاطب رو مسخره خودش كرده و از باز ضعف نويسنده رو نشون ميده….

  65. سلام خدمت دوستان عزیز…

    خانم حداد فیلمنامه نسبتا خوبی بود. فقط چندتا نقد میخواستم بکنم.

    ۱) در اصول و قوانین فیلمنامه نویسنده حق نوشتن نماها رو نداره.چون ذهن و خلاقیت مخاطب رو به کلی از بین میبره . اگه شما نمایی رو مینویسید دیگه مخاطب مجبور با اون دیدی که شما میبینید ببینه.
    ۲)مشکل در عنصر فیلمنامه هم هست. عنصر فیلمنامه: طرح داستان/بحران/نقطه ی اوج هست. شما در این فیلمنامه فقط به بحران توجه کرده اید و از بقییه عنصر استفاده ی کمی کرده اید.
    ۳) در اصول فیلمنامه نویسی مواردی است که ضعف فیلمنامه نویس رو نشون میدهمثلا: خواب /مگ/تصادف و از قبیل …که در این مورد مخاطب خاص نه عام ،متوجه میشه که این نویسنده راهی جز مرگ به نتیجه ی فیلمنامه ژیدا نکرده است…
    ممنون.امیدوارم در بقییه نوشته هاتون این مشکلات رو برطرف کنید…

  66. سلام خانوم حداد امیدوارم حالتون خوب باشه ممنون از فیلنامه خوبه تون ولی اگر اون دختر به خونه برمیگشت و عذرخواهی میکرد بهتر از خود کوشی بود اگر فیلنامه کوتاه داشتین ممنون میشم لایق بدونید بدین من بسازم بازم ممنون از ایدتون سالمو شاد باشین وسربلند 09193204710ممنون میشم تماس بگیرین

  67. از علاقه مندان به بازیگری در تمام سنین خانم و آقا دعوت به عمل می آید . (هزینه ثبت نام رایگان) (دفتر سینمایی پایتخت)جهت اطلاعات بیشتر :اد کنید.

  68. از علاقه مندان به بازیگری در تمام سنین خانم و آقا دعوت به عمل می آید . (هزینه ثبت نام رایگان) (دفتر سینمایی پایتخت)جهت اطلاعات بیشتر :تماس بگیرید ۶۶۹۳۱۱۲۶ ۰۲۱

  69. فیلم نامه بسیار سطحی و بدون لایه های عمیق هست و نکته دیگر اینکه معمو لا برای فیلم کوتاه آماتور باید سوژه ساده و با حداقل جلوهای ویژه باشد.اون صحنه نیم متر مونده به زمین را چطور میخواید نشون بدید؟

  70. ‫سلام خدمت دوستان عزیز و همینطور خانم حداد،
    ‫بنده دانشجوی رشته کارگردانی هستم از آلمان که البته تا پایان کار چیزی نمانده است. من برای ساختن فیلمهای مختلف برای حضور در جشنواره‌های بین المللی به دنبال فیلمنامه های مختلفی هستم که خوشحال میشم اگه کسی از دوستان مایل به همکاری باشن.
    ‫با تشکر فراوان از همه دوستان عزیز.

  71. باسلام خانم ستاره حداد من شمارتون رو سیو کردم .
    من یک بازیگرم می تونید توی کارهاتون از من استفاده کنید.
    البته سن کمی دارم من 10-11 سالمه وسابقه هم دارم 3 تا فیلم و11 تئاتر کارکردم

  72. با سلام خدمت دختر گلم ستاره خانم . تک تک نظرات رو خوندم .
    1- به جسارتت افرین میگم . که در این محیط خودتون رو به قضاوت گذاشتید . کاری که حتی خیلی از بزرگان جراتش رو ندارند
    2- از تمام کسانی که دلسوزانه نظر دادند تشکر میکنم . چون در بسیاری از موارد نقد ها ی هنری خیلی بی رحمانه و تند هست اما در این محیط خیلی دوستانه بود
    3- بعضی از دوستان گفتند که موضوع کلیشه بود . دوستان من فکر میکنم با گذشت چند میلیارد سال از عمر بشر ادعای اینکه حرفی زده بشه که تا حالا کسی نگفته کمی به شوخی نزدیک باشه .
    4- چیزی که میتونه از دل کلیشه چیز نو ئی بیرون بکشه نوع نگاه به موضوع هست .
    5- شما با این جسارت اینده ای بسیار روشن دارید . موفق باشید

  73. با سلام
    من فیلمنامه کوتاه می نویسم ، اگر کسی مایل به همکاری باشه ، می تونم کمکش کنم ..هم از نظر ساخت و هم از نظر ارائه فیلمنامه کوتاه .09384227412

  74. با سلام خدمت شما بزرگواران .دوستان قصد ساخت فیلم کوتاه با موضوع روزمرگی هستم لطفا بهم میل کنید .در ضمن اگر متن خوشم بیاید با شما قرار داد هم میبندم.منتظرتونم

  75. سلام ممنونم از تمام نظرات قشنگ و سازندتون..

    مرسی از آقای سعید که انقدر با حوصله نظر دادند من واقعا خوشحال شدم،حرفی بود که خودم نمی تونستم بگم چون اکثرا فکر میکنند می خوام از کار نه چندان حرفه ایم دفاع کنم..

    در ضمن دوستان عزیز که مایل به هر نوع کار گروهی هستند و درخواست همکاری میکنند حداقل یک آدرس ایمیل بزارند که من بهشون دسترسی داشته باشم.

    در آخر بازم ممنونم از تمام کسانی که انتقاد و پیشنهاد کردند. موفق باشید

    1. با عرض سلام
      جهت همکاری با گروه فیلمنامه نویسی بستر سازان سینما واقع در کرج
      تمایل داشتید تماس بگیرید
      ۰۹۳۶۸۴۶۸۴۰۶ کاهن

  76. سلام ستاره جان
    فیلمنامه خیلی خوبی بود اما جای یک ایراد داشت و اون اینکه در نوشتن فیلمنامه باید دلیلی برای رخدادها داشته باشیم.
    اینکه دلیل خودکشی دختر چی بود؟ خیانت آرمین،خانواده یا مسائل دیگه

  77. سلاااااااااااااااااام عدیدم خوبی؟
    ستاره جونم خیلی خوب بود خوندمش خوشم اومد بازم بنویس از همون اولشم استعدادشو داشتی گلم
    وقت کردی به بچه ها ی سری بزن <>

  78. بهتون تبریک میگم…
    فکر می کنم باید یه مقدار روی صحنه هایی که قرار می دید بیشتر فکر کنید.
    ببینید شما توی چند دقیقه کوتاه باید تمام ایده هایی که دارید رو نشون بدید,بنابراین اگر به طور مثال کاراکترت از خیابون رد میشه، باید یه چیزی رو ببینه که بیینده رو به درگیری بیشتر با داستانت کمک کنه . مثلا شما می تونی به یه فسادی که توو خیابون به ناراحتی بیشتر کاراکترت دامن میزنه اشاره کنی…
    و اینکه متنی که شما نوشتید فکر می کنم قراره که خودتون کارگردانی کنید، این نوع فیلمنامه ها که نماها و زوایای دوربین را شرح می دهد، بیشتر به دکوپاژ مربوط می شود. درسته؟
    از تبادل ایده نه تنها با شما بلکه با سایر دوستان هم خوشحال می شم.ایمیل من : m_islander_a@yahoo.com

  79. با سلام

    فیلم نامه کوتاه خوبی بود.گرچه اشکالاتی هم داشت اما خب در نوع خودش بد نبود.

    منتظر حضور شما در سینما هستیم…..

    با آرزوی موفقیت برای شما خانم حداد

  80. درود بر شما
    از نظر تصویرسازی حرف نداشت. ای ول داری کا!
    به این میگن فیلمنامه نه بعضی متنا که اسم فیلمنامه رو روشون میذارن ولی نمایشنامه هم نیستن!
    با تشکر و بدرود

  81. سلام به همه خصوصا آقای منوریان من دانشجوی رشته فیلم سازی و کار گردانی هستم
    ازهمه میخوام که هر کس تونست فیلمنامه ای کوتاه برام ایمیل کنه تا با همکاریه هم بتونیم فیلمش رو بسازیم تمام امکانات حتی تهیه کننده هم دارم
    خوشحال میشم با هر کدوم از شماها بتونم همکاری کنم
    ایمیلم:ali.jomezadeh@yahoo.com

  82. باسلام به خانم حداد . اصلا ً قصد توهین ندارم و خسته نباشید هم میگم ولی خیلی تکراری و شعاری بود . مثل همه ی تکرارها و شعارها . خیلی مبهم و با اصطلاحاتی که در فیلمنامه کاربردی ندارد . البته تاجایی که من می دانم . خیلی ممنون . باز هم بنویسید . استفاده می کنیم . فقط تعجبم از این هایی هست که پیشنهاد ساخت دادن . منظورشون ابهام داره . ممنون.

  83. سلام
    ببخشید امکانش هست چند نمونه فیلمنامه برای من بفرستید تا هم با نگارش فیلمنامه اشنا شم هم با نوع فیلمنامه نویسی
    ممنون

  84. من برای ساخت فیلم کوتاهی نیاز به سرمایه گذار مالی دارم اگر کسی تمایل به همکاری دارد لطفا با شماره زیر تماس حاصل فرمایید …((۰۹۳۷۷۴۷۶۱۳۹))بهنام مشکات

  85. سلام خانم حداد متنتون خوب بود.من تازه کارم میتونم ازتون خواهش کنم بهم کمک کنیداگه مایلیدشمارتون روبهم بدیدمنتظرجوابتون هستم

  86. سلام متنتون عالی بود زحمت کشیدید میتونم ازتون خواهش کنم منم راهنمایی کنید .اگه لطف کنید شمارتون برام بزارید

  87. با عرض سلام خدمت دوستان هنرمند
    من در حال انجام مقدمات ساخت یک فیلم هستم و داستان فیلم مشخصه
    به یک نویسنده خلاق و پر انرژی نیاز دارم برای همکاری تا کار نوشتن فیلمنامه به عهده بگیرن تا کار ساخت فیلم در اوایل تابستان کلید بخوره . ارادتمند همه شما عارف
    ۰۹۱۲۹۴۹۴۲۹۸

  88. دوستان توجه داشته باشن اونهایی که توی فیلمنامه درباره حرکات دوربین می نویسند فیلمساز مالف هستند یعنی فیلمنامه های کارهای خودشون را می‌نویسند و اصلا اشکالی هم نداره

  89. سلام
    بعد از هفت سال این بخش رو مرور می کنم. گمان می کنم بعد از گذران هفت سال، هم خانم حداد و هم جناب منوریان تجارب بهتر و کامل تری از نگارش فیلمنامه بدست آورده باشند. برای آن دسته از دوستانی که از این لحظه به بعد این پست رو جهت آموزش و یا آشنایی مرور می کنند باید عرض کنم نوشتن فیلمنامه نه اینقدر سخت است که خانم حداد نوشتند و نه آنقدر آسان که یک شبه بشود فیلمنامه نوشت. برای آن دسته از دوستان نا آشنا و علاقمند به رشته فیلمنامه نویسی عرض می کنم: عموما دو نوع فیلمنامه وجود دارد…
    ۱٫ فیلمنامه اولیه (غیر فنی) که فیلمنامه نویسان می نویسند و در آن به هیچ وجه نباید زاویه و حالت دوربین بیان شود و بهتر است بصورت روان و عادی نوشته شود. بطور مثال نباید نوشت نما باز می شود یا از نگاه فولان کاراکتر به چشم می رسد و یا لانگ شات فولان کاراکتر و سپس لفت یا رایت شات او… همه ی اینها اشتباه است و بمحض خواندن چنین فیلمنامه ای توسط یک تهیه کننده یا کارگردان رد خواهد شد حتی اگر محتوای خوبی داشته باشد.
    ۲٫ دکوپاژ (فیلمنامه فنی) که اینگونه فیلمنامه ها بعد از فیلمنامه ی اولیه تهیه می شود و در آن حرکت، تعداد، فاصله و زاویه دوربین بهمراه جزئیات دیگر بیان میشود که تماما کار و وظیفه ی کارگردان هست و بابت همین از تهیه کننده هزینه دریافت میکند. لازم به ذکر است بگویم گاها کارگردانها در نوشتن دکوپاژ حتی سلیقه ی دستیارشان را قبول ندارند چه رسد به سلیقه ی فیلمنامه نویس.

    در انتها به علاقمندان این رشته پیشنهاد میکنم بجای گشتن در وب سایت ها و پیدا کردن فیلمنامه های ضعیف و گاها منحرف کننده مبلغ پانزده هزار تومان در این تاریخ هزینه کنند و یک فیلمنامه از کتاب فروشی بخرند… پیشنهاد میکنم برای شروع سگ کشی بهرام بیضایی را تهیه کنید. این فیلمنامه جزو فیلمنامه های کاملی است که اکثر تکنیک ها را در خود جای داده است.

  90. سلام من یک تازه واردم!
    یه فیلمنامه دارم می نویسم اگه خواستید متنو می فرستم ، کمکم کنید تا به صورت دیالوگ در بیارمش!

    1. سلام من خیلی علاقه ی شدید به بازیگری و نویسندگی دارم و خیلی احساسی هستم و چندتا فیلم سینمایی نوشتم ولی نمیدونم راه درست کجاست و با کی ها همکاری بکنم لطفا راهنمایی بکنین
      یا تماس:٠٩٣٣٨٧٠٧۶٨۵

  91. salam khanom hadad man taze omadam iran va mikham film irani besazam az film namatom kheili khosham omad mishe email khodetono bedin

    sepas

  92. تازه به ایران اومدم و چندین فیلمنامه چ کوتاه چ سینمایی تکمیل کردم .
    اسپانسر تضمینی نیاز است … ۹۱۲۲۷۸۶۸۵۲
    شهریار آشنا

  93. پایان بدی داشت خیلی! باید یه چیزی یاد بده
    خودکشی یاد میده
    باید پشیمانیش رو نشون میداد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *